Despre importanța programelor de formare profesională pentru angajații din Marea Britanie (UK), dar și despre oportunitățile pe care le au persoanele din România în domeniul formării profesionale s-a discutat, pe 31 martie 2022, în cadrul unui nou eveniment, organizat prin intermediul Centrului de bune Practici Inovative (CPI). Întâlnirea a avut loc în Regiunea Nord-Est, la Hotelul Best Western Bucovina, din Gura Humorului, județul Suceava.

Timp de două ore, participanții au putut afla despre exemplele de bune practici în Formarea Profesională Continuă alături de invitatul special din UK, în persoana domnului ph. d. Sebastian Năstuțădata analist Pearson UK, dar și despre cursurile destinate angajaților prin intermediul proiectului FACTFormarea Angajaților prin Consiliere și Training.

Sebastian Năstuță a evidențiat faptul că în UK se pune accent pe cursurile de formare profesională a adulților desfășurate online, pe platformele specializate în acest sens și le-a transmis celor prezenți faptul că „specializarea în mai multe arii din domeniul tău îți poate oferi mai multe șanse de a avansa”. Angajații urmează, în aceeași măsură, cursurile formale, cât și cursurile non-formale. Au avut loc discuții interactive, participanții prezenți au împărtășit din propriile experiențe ceea ce privește desfășurarea cursurilor de formare profesională a adulților.

Nicoleta Daneliuc, șef serviciu în cadrul DGASPC Suceava, care a prezentat programele de formare profesională din cadrul instituției și a subliniat importanța absolvirii acestor acestor cursuri de către angajații instituțiilor din domeniu. În cadrul discuțiilor au intervenit și reprezentantele AJOFM Suceava – PL Gura Humorului, respectiv doamna Marcela Livia Buiciuc și doamna Drob Saveta – Carmen, care au subliniat interesul angajaților pentru programele de formare profesională gratuite din cadrul AJOFM.

Evenimentul a fost organizat prin intermediul Centrului de bune Practici Inovative, prin proiectul FACT – Formarea Angajaților prin Consiliere și Training, co-finanțat prin Programul Operațional Sectorial Capital Uman 2014 – 2020 / 726/6/12/133989.

Centrul de Dezvoltare Socială T&CO, în parteneriat cu Fundația Alături de Voi România (Partener 1) și Asociația Institutul pentru Parteneriat Social Bucovina (Partener 2), implementează, în perioada 30 martie 2021 – 29 martie 2022, proiectul FACT – Formarea Angajaților prin Consiliere și Training, co-finanțat prin Programul Operațional Sectorial Capital Uman 2014 – 2020 / 726/6/12/133989.

Obiectivul general al proiectului vizează dezvoltarea capitalului uman și creșterea calității forței de muncă pentru un număr de 652 angajați, din regiunile Nord-Est, pe o piață a muncii modernă, flexibilă și inclusivă, prin participarea la programe integrate de formare profesională și consiliere profesională.

Detalii tehnice:

Perioada de implementare a proiectului: 30 martie 2021 – 29 martie 2023
Proiectul cofinanțat din Fondul Social European, prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020 și are o valoare totală de 4.708.567,58 lei.

Aflați mai multe detalii despre proiect și despre importanța formării profesionale continue a angajaților pe website-ul proiectului https://fact.centruldezvoltaresociala.ro.